16.05.16 Pomôcky

Nefunkčné obojky proti blchám a kliešťom možno reklamovať

Tento článok je preložený pomocou Google Translate. Na jeho ručnom preklade pracujeme. Ďakujeme za pochopenie.

Klasik síce hovorí "To sú blchy psie, tie na človeka nejdú!", Ale rad majiteľov psov a mačiek sa doslova na vlastnej koži presvedčila o tom, že to tak úplne nie je pravda. Preto je potrebné od jari až do jesene chrániť pred blchami a kliešťami nielen seba, ale predovšetkým svojich štvornohých miláčikov. A viete, ako máte postupovať vo chvíli, keď pre svojho maznáčika kúpite antiparazitný obojok a počas pár dní na ňom napriek tomu objavíte rad prisatých kliešťov?

Advokáti, výrobcovia, predajcovia aj odborníci sa zhodujú, keď jednohlasne hovoria - reklamujte! Napadlo vás to niekedy? Viete, ako na to? "Poptali sme sa ako fiktívne zákazníci troch veľkých firiem na trhu, ako možno reklamovať nefunkčné antiparazitný obojok a boli sme veľmi milo prekvapení. Odpovede sme získali počas niekoľkých málo dní, kedy na náš dotaz zareagovali všetky spoločností a automaticky nám ponúkli možnosť reklamácie, "hovorí Kateřina Procházková z poradenského portálu poradnaveritele.cz

Reklamujte čo najskôr

Či už nakupujete u zverolekára, v chovateľských potrebách, na internete alebo v lekárni, vždy je potrebná reklamovať priamo u predajcu. Z toho dôvodu je dôležité si zakaždým dôkladne schovať účtenku. "Reklamovať musíte podľa právnikov hlavne bez zbytočného odkladu. Inými slovami ihneď potom, čo problémy s nefunkčným obojkom zistíte, "odporúča Procházková a uvádza prípad pani Ludmily z Prahy. Tá kúpila pre svojho huskyho v lekárni antiparatzitní obojok za bezmála tisíc korún, ktorý mal až po dobu ôsmich mesiacov odpudzovať kliešte i blchy. Namiesto toho prišiel jej pes už po púhych štyroch týždňoch z prechádzky s šiestich kliešťami. Z toho štyri kliešte sa navyše prisala v bezprostrednej blízkosti krku a obojku. Pani Ľudmila sa začala intenzívne zaujímať, ako má postupovať, aby jej bola uznaná reklamácia, pretože celkom logicky nechcela platiť za niečo, čo nefunguje.

Správne nasadenie obojku

"Dôležité je nefunkčný obojok starostlivo zdokumentovať," upozorňuje Procházková. Výrobca sa obvykle v prvom kroku zameriava predovšetkým na to, či obojok je správne nasadený a používaný. Nesmie sa napríklad za neho vešať rôzne odrazky ani iné ozdoby, musí byť akurát pritiahnutý - tzn. ani moc ani málo, teda práve na dva prsty, ktoré sa vloží medzi obojok a krk zvieraťa. Ďalej je potrebné skontrolovať, či zviera náhodou nepĺzne, pretože aj intenzívne vypadávanie chlpov môže prechodne zhoršiť antiparazitné pôsobenia obojku. Podobne môže pôsobiť aj časté kefovanie a strihanie srsti.

kúpať primerane

Pôsobenie obojku oslabuje tiež časté plávanie, rovnako ako opakované domáce kúpanie a šampónovanie zvieraťa alebo priebežné skladaní obojku z krku. Na výskyt kliešťov má podľa výrobcov tiež vplyv jeho častý pohyb v prírode, alebo prítomnosť ďalších zvierat v domácnosti, ktoré sú však bez ochranného obojku.

Reklamujete? Starostlivo sa na to pripravte!

"Ak chcete reklamovať nefunkčný obojok proti kliešťom, musíte sa pripraviť aj na prípadné komplikácie a jednoznačné dokazovania, že ste obojok používali správne. Nie všetci výrobcovia alebo distribútori budú naklonení tomu, aby vám vracali peniaze alebo trebárs vymenili produkt za iný. Preto je dôležité mať pre tento prípad nielen vierohodné svedkami, ale aj riadnu fotodokumentáciu vášho psa a prisatých kliešťov s jednoznačným dátumom na prednej strane fotografie alebo aj natočené video, ktoré jednoznačne preukážu, že ste ten a ten deň po zakúpení obojku našli toľko a toľko kliešťov , "radí Procházková. A ak aj napriek tomu neuspejete, nevzdávajte to a poraďte sa, ako ďalej postupovať.

Zdroj: www.poradnaveritele.cz