Tip na hru - Choď k & # 8230;

Nudíte sa? Zahrajte si so svojím psíkom logickú hru. Nielenže si užijete zábavu, ale navyše aj "potrénujete" jeho inteligenciu a pamäť.

Čo precvičujeme: Tiež pri tejto hre sa musí pes sústrediť a premýšľať, aby podľa mena vybral správnu osobu.

Čo potrebujeme: Najmenej dve, ale lepšie tri a viac členov rodiny alebo priateľov, ktoré pes pozná podľa mena.

Pri tejto roztomilej spoločenskej hre - ako pre ľudí, tak pre psa - sa môžu zúčastniť aj menšie deti, ak sú u toho aj dospelí.

Kto je kto?

Predpokladom je, že pes pozná všetky účinkujúcich menom, čo môžu byť napr. Rodinní príslušníci alebo priatelia. Spravidla sa psy naučia rozoznávať svojich členov svorky podľa mena, bez toho aby ste je to učili. Jednoducho to vyskúšajte a budete prekvapení! Pokiaľ pes nebude hneď poznať všetky zúčastnené, postavte sa proti osobe, ktorú by pes mal menovite poznať. Dajte mu povel "Choď k Nine" alebo "Choď k Hansovi", podľa toho, ako sa osoba volá. "Nina" alebo "Hans" budú psa k sebe lákať na maškrtu a budú ho chváliť, ak k nim príde. Toto cvičenie sa tiež ľahko učí pomocou klikru, predovšetkým vtedy, kedy má pes problém priradiť mená konkrétnym osobám. Spočiatku kliknite už vo chvíli, kedy pes urobí prvý krok smerom k určenej osobe, postupne zvyšujte svoje požiadavky a počkajte, až pes urobí dva tri kroky, až nakoniec kliknite len v prípade, že k danej osobe dôjde.

Malý kruh pre začiatočníkov ...

Ak pozná pes všetky zúčastnené, môže hra začať. So spoluhráčmi sa posaďte do kruhu okolo psa a každý majte v ruke schovaný maškrtu. Pes sa posadí uprostred a čaká na prvý povel "Choď k ...". Ak sa rozhodne pes správne a zamieri k menovanej osobe, musí byť danou osobou pochválený a odmenený maškrtou. Pri cvičení je dôležité, aby menovaná osoba k sebe psa nelákala maškrtou, čo je niekedy ťažké, ak sú danou osobou malé deti. Najlepšie je, keď sa ruky, v ktorých máte maškrtu, schovajú do lona alebo za chrbtom. Rozbehne Ak sa najprv pes k nesprávnej osobe, potom nijako nereagujte a nepozerajte sa na neho. Dajte mu dostatok času, aby sa mohol rozmyslieť. Ak nakoniec príde k správnej osobe, dostane sa mu náležitého privítanie, pochválenie a samozrejme odmenenie. Keď je hra pre psa nová, mal by byť kruh sediacich osôb pomerne malý, lebo tak pes dorazí k danému cieľu rýchlejšie. Ak sa pomýli, stačí mu potom jeden dva kroky, aby sa dostal k správnej osobe. Čím istejšie pri hre pes je, tým viac môžete kruh zväčšiť.

pre skúsených

Testy preukázali, že psy môžu dokonca postupovať aj metódou vylučovací. Známym príkladom je border kólia Rico, známa z televízneho vysielania nemeckej televízie. Môžete si to sami vyskúšať. V kruhu osôb, ktoré pes menovite pozná, sa posadí osoba, ktorú nepozná. Potom sa vysloví meno práve tejto neznámej osoby; pes dostane povel "Choď k ..." (meno neznámeho spoluhráčov). A čo urobí? Nechajte mu opäť dostatok času na rozhodovanie a nerozptyľujte ho tým, že povel budete niekoľkokrát opakovať. Ak nepríde na to sám od seba, bude sa rýchlo učiť metódou omylov a pokusov, o koho sa jedná ...

Ukážka z knihy: Pes - výcvik hrou a športom, Kirsten Wolf, vydalo nakladateľstvo JAN VAŠUT v roku 2010, www.vasut.cz