Už ste počuli o zvieracej chůvičce?

Technologické vychytávky ovplyvňujú život už aj domácim miláčikom. Koncom septembra totiž vstúpi do európskych obchodov Petcube Camera. Nový výrobok umožňuje ľuďom sledovať svoje miláčikov, hovoriť na ne a hrať sa s nimi, bez ohľadu na to, kde sú, pomocou smartphonov.

Podľa prieskumu približne 72 miliónov európskych domácností vlastní aspoň jedno zviera, z toho 24% tvoria mačky a 25% psi. Väčšina majiteľov zvierat riešia rovnaký problém - ako svoje chlpaté kamarátmi zabaviť, keď nie sú doma. S opatrovateľkou majú konečne po starostiach, pretože vďaka nej môžu byť so svojimi maznáčika stále v kontakte, kedykoľvek a odkiaľkoľvek.

Kamera má široký uhol záberu, wi-fi a umožňuje prenos HD videa v reálnom čase. Ovláda sa pomocou mobilnej aplikácie Petcube, ktorá je zadarmo k dispozícii pre iOS a Android. Medzi hlavné funkcie kamery patrí:

  • Neobmedzená komunikácia- majitelia zvierat môžu nielen sledovať, čo ich chlpatí kamaráti práve robia, ale tiež je počuť a hovoriť na ne skrz mikrofón a reproduktor kamery.

  • Možnosť zabaviť zvieratá na diaľku - majitelia si môžu so zvieratami hrať pomocou zabudovaného laserového ukazovátka.

  • Zdieľanie fotografií - ľudia môžu svojich miláčikov fotiť a fotky rovno zdieľať na sociálnych sieťach.

  • Zdieľanie s priateľmi, rodinou a komunitou - majitelia zvierat môžu umožniť prístup ku kamere v troch rôznych úrovniach ochrany súkromia.

Inšpiráciou pre vývoj kamery bolo malé šteňa menom Rocky. Keď jeho majiteľ Alex Neskin odchádzal do práce, Rocky nechcel zostávať sám doma. Kedykoľvek bol sám, začal škrabať nábytok a štekal tak hlasno, že si susedia stále sťažovali. Alex zostavil robota na platforme Arduino, ktorý mal webkameru a diaľkovo ovládané laserové ukazovátko. S jeho pomocou si cez webové rozhranie so šteňaťom občas pohral, aby ho zhabal a Rocky nestekala. Čoskoro potom Alex spoločne s kamarátmi Andreya klenie a Yaroslav Azhnyukem založili Petcube.V roku 2013 získali zdroje na financovanie vývoja na Kickstarter. Petcube Camera sa stala historicky jedným z najúspešnejších produktov pre domáce zvieratá, ktorým pomohlo komunitné financovania. Namiesto požadovaných 100 000 sa vybralo 251 000 dolárov. Prispievatelia na Kickstarter a prvý zákazníci získali opatrovateľku v decembri 2014. Prvá várka bola pred Vianocami úplne vypredaná. Tento rok značka vstúpila do najväčších predajných reťazcov v Severnej Amerike a expanduje aj do EÚ.