Plné misky krmiva na pol roka má isté bezmála 860 psov a 950 mačiek bez domova. Zaslúžil sa o to každý, kto zakúpil akékoľvek krmivo vybraných značiek alebo poslal darcovskú SMS v rámci tohto ročníka kampane "Pomôžte naplniť misky v útulkoch". Kamióny rozviezli na začiatku decembra do 33 obdarovaných útulkov v ČR celkovo 45,3 tony granúl Pedigree a Whiskas.
Tohtoročný, už 8. ročník kampane naplní 35,8 tonami suchého krmiva Pedigree 155 870 psích misiek a 9,5 tonami suchého krmiva Whiskas 172 073 mačacích misiek v útulkoch v celej Českej republike. To je množstvo, ktoré zaistí kompletné polročný stravovacie potreby 1797 opusteným zvieratám. Za 8 rokov trvania kampane organizované Nadáciou na ochranu zvierat a spoločnosťou Mars Czech, výrobcom krmiva Pedigree a Whiskas, bolo útulkom darované celkom cez 330 ton krmiva, ktoré nakŕmili 6 636 psov a 5 516 mačiek bez domova. Cieľom kampane "Pomôžte naplniť misky v útulkoch" je zlepšiť situáciu opustených psov a mačiek a zároveň podporiť verejnú osvetu problematiky zvierat v útulkoch a zodpovedný vzťah verejnosti k zvieratám.
Do kampane sa tento rok prihlásila zhruba tretina útulkov registrovaných u Štátnej veterinárnej správy ČR, najviac v Ústeckom kraji (69% registrovaných útulkov), z ktorých ich bolo tiež najviac obdarovaný (89% prihlásených útulkov). Patrí medzi ne aj útulok Psie domov Řepnice, ktorého prevádzkovateľka Miluše Maskulanisová o kampani hovorí: "Sme vďační za kŕmenie, ktoré by sme sami v tak veľkom množstve mohli ťažko nakúpiť. Darované kŕmenie ušetrí útulku peniaze, ktoré môže použiť na iné účely. V našom prípade sme našetrili na finančne veľmi nákladnú, ale potrebnú výmenu oplotenia. Kampaň "Pomôžte naplniť misky v útulkoch" je tak veľkorysá a pomáha toľkých útulkom, že si trúfam povedať, že útulky v iných štátoch takúto pomoc nemajú. Ďakujem za opustené a týrané zvieratá, ktorým kampaň pomohla a stále pomáha! "
Základnou podmienkou pre získanie daru vo forme krmiva bola účasť útulku v dotazníkovom prieskume, kvalitné a profesionálne pôsobenie útulku a samozrejme splnenie podmienok stanovených platnými právnymi predpismi. Ako ukázal tohtoročný dotazníkový prieskum Nadácia na ochranu zvierat, útulky, ktoré sa prihlásili do kampane, majú kapacitu až 290 psov alebo až 170 mačiek a vyťaženosť až 300%. Za dobu 6 mesiacov pred vyplnením dotazníka starali priemerne o 89 nových psov a 32 nových mačiek (novo prijatých alebo narodených v útulku). Z prijatých psov vydali priemerne 89% zvierat a z prijatých mačiek 79%. "Z výsledkov prieskumu vyplýva, že útulky pristupujú k opusteným zvieratám veľmi zodpovedne a snaží sa im nahradiť stratený domov, ako najlepšie môžu. Usilujú tiež o to, aby im našli nový domov - v každom z 55 útulkov prihlásených do kampane bolo počas 6 mesiacov pred vyplnením dotazníka adoptované priemerne 49 psov a 19 mačiek, vrátený majiteľovi bolo priemerne 33 psov a 1 mačka, "komentuje výsledky dotazníkového prieskumu Eva Hodek, riaditeľka Nadácie na ochranu zvierat.
Prihlásením súhlasíte so spracovaním osobných údajov .