Viac ako polovica ľudí na svete má aspoň jedno domáce zviera. Najviac chovateľov je v Argentíne, Mexiku a Brazílii, za ktorými nasleduje Rusko a USA. Najmenej často vlastné domácich miláčikov Aziati.
Viac ako polovica (56 percent) ľudí z celého sveta žije aspoň s jedným domácim miláčikom. V Latinskej Amerike sú najobľúbenejšie psy, zatiaľ čo v Rusku a Francúzsku vedú mačky. Ukázal to prieskum spoločnosti GfK, ktorého sa zúčastnilo vyše 27 000 spotrebiteľov z 22 krajín. Z hľadiska celkového počtu majiteľov domácich miláčikov dominuje všetkým krajinám zaradeným do prieskumu štáty Latinskej Ameriky, konkrétne potom Argentína a Mexiko, kde chová domáce zviera celých 80 percent online populácie, a tiež Brazília (75 percent). Medzi ďalšie krajiny s veľkým počtom chovateľov sa radí Rusko so 73 percentami a USA so 70 percentami. Najmenej často vlastné domáceho maznáčika spotrebitelia z Ázie. V Južnej Kórei zdieľa domácnosť so zvieratkom 31 percent obyvateľov, v Hongkongu potom 35 percent a v Japonsku 37 percent. Pushan Tagore, ktorý v GfK riadi oddelenie pre výskum trhu s produktmi pre domáce zvieratá, však upozorňuje: "Hoci sa ázijské krajiny umiestnili skôr na dolnom konci rebríčka, ich podiel na celosvetovom trhu s produktmi pre domácich miláčikov je nezanedbateľný a neustále rastie. Je to dané jednak celkovou veľkosťou populácie týchto krajín a tiež mierou rastu počtu ich obyvateľov. Z nášho komplexného prieskumu vyplýva, že v nadchádzajúcich 12 mesiacoch bude kľúčový predovšetkým trh v Číne, Indii a Latinskej Amerike. Vďaka rastúcemu disponibilnému príjmu upúšťajú obyvatelia týchto krajín od kŕmení psov a mačiek zvyšky alebo doma pripravovanou stravou a začínajú sa prikláňať k priemyselne vyrábanému krmivu. Hlavným dôvodom je pohodlnosť a tiež rastúce povedomie spotrebiteľov o tom, že domáci miláčikovia potrebujú nutrične vyváženú stravu.
Ženy častejšie vlastné psy a mačky, muži zase rybičky
Medzi ženami je v porovnaní s mužmi o niečo vyšší počet majiteliek psov a mačiek (psa má 34 percent žien a 32 percent mužov, mačku potom chová 25 percent žien a 22 percent mužov). Muži si naopak častejšie ako ženy zaobstarávajú rybičky (14 percent mužov oproti 11 percentám žien).
Mexičania majú v obľube psy, Rusi preferujú mačky
Tretina online populácie zo všetkých 22 krajín zaradených do prieskumu vlastnej psa, zatiaľ čo mačku len necelá štvrtina (23 percent). Ďalších 12 percent má rybičky a šesť percent chová vtáctvo. Psy sa teší najväčšej obľube v Argentíne, kde tvorí psičkári dve tretiny (66 percent) online populácie oproti jednej tretine (32 percent) chovateľov mačiek. Nasleduje Mexiko, kde žijú v domácnosti so psom necelé dve tretiny ľudí (64 percent), a Brazília, kde je podiel majiteľov psov 58 percent. Mačky sú najpopulárnejšie v Rusku. Chová je viac ako polovica (57 percent) Rusov, zatiaľ čo psa vlastní len necelá tretina populácie (29 percent). Ďalšie krajín milovníkov mačiek je Francúzsko, kde majú tohto štvornohého priateľa 4 ľudí z 10 (41 percent), nasledovaná USA s 39procentním podielom. Majiteľov mačiek je však v USA menej ako chovateľov psov, ktorí tvoria celú polovicu (50 percent) americkej online populácie.
Rybičky sú najobľúbenejšie v Číne, vtáky v Turecku
Najviac chovateľov rybičiek zo všetkých krajín nájdeme v Číne, kde je vlastná 17 percent online populácie. V tesnom závese nasleduje Turecko (16 percent) spolu s Belgickom (15 percent). Najväčší podiel majiteľov vtáctva je potom v Turecku - opereného maznáčika tu má jeden z piatich spotrebiteľov (20 percent). Na ďalších dvoch priečkach sa s výrazným odstupom umiestnilo Španielsko a Brazília (zhodne 11 percent).
V Českej republike psi víťazí nad mačkami
38 percent slovenskej populácie chová psa. Viac psy chovajú ženy (42 percent) ako muži (34 percent). Mačku má v Českej republike 26 percent ľudí a opäť sú to ženy, ktoré sa chovu mačiek venujú viac než muži (28 percent respektíve 23 percent). Rybičky chová 14 percent obyvateľov, vtáctvo len 8 percent. Úplné výsledky zo všetkých 22 krajín sú k dispozícii na webe www.gfk.com/global-studies/global-study-overview/ .
Prihlásením súhlasíte so spracovaním osobných údajov .